SUBARU IMPREZA WRC MONTECARLO'99

Autoart 1:18

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    SUBARU IMPREZA B22 WRC RALLY MONTECARLO 1999
    DRIVERS: R.BURNS - R.REID
    1:18 AUTOART

    Year/Anno :1999
    Color : Electric Blue - Blu elettrico metalizzato
    My rating/Mio Voto : 91/100
    Value for Money/Rapporto qualità prezzo : 89/100
    Original price/Prezzo D'acquisto(2001) : Lire 165000(About 85 €)
    Evaluation/Valutazione : 180€

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    Subaru_Impreza_wrc


    Subaru_Impreza_wrc_a

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    Subaru_Impreza_wrc_d

    La Subaru Impreza è una berlina compatta prodotta dalla casa giapponese Subaru, uscita dalle catene di montaggio per la prima volta nel 1992 .
    Nel 1992 l'Impreza fu chiamata a sostituire la ormai obsoleta Subaru Leone, la quale aveva pur mantenuto la presenza sul mercato internazionale per oltre 20 anni. Allo stesso modo fu progettata con un occhio di riguardo al mondo delle competizioni rallistiche, nelle quali avrebbe invece dovuto sostituire la più grande e pesante Subaru Legacy.

    Dalla Legacy, l'Impreza ha subito ereditato la nuova gamma di motori denominata EJ, la quale ha sostituito i vecchi motori EA. L'architettura meccanica di base è la solita di casa Subaru: motore boxer longitudinale e trazione integrale (o anteriore su alcuni modelli base), sospensioni anteriori MacPherson e posteriori a quadrilatero deformabile. Queste soluzioni permettono all'Impreza di avere una disposizione simmetrica degli organi meccanici ed un baricentro molto basso. Questo significa minor rollio, minor "torque steering", minori vibrazioni da parte del motore (il quale non necessita di un contralbero di bilanciamento).
    La Subaru Impreza fu presto chiamata a sostituire la Legacy RS nel campionato RCA (meglio conosciuto come il Gruppo A), categoria che al tempo rappresentava la serie "regina" del rally mondiale. L'Impreza 555 (così chiamata in omaggio alla sponsorizzazione del marchio di sigarette State Express 555 appartenente al gruppo British American Tobacco) rappresentava un enorme salto di qualità, rispetto alla Legacy, già a partire dalla scheda tecnica: questa infatti vantava circa 20 CV in più dell'antenata, aveva uno dei primi motori in alluminio, migliore tenuta di strada, nuove sospensioni, un miglior bilanciamento dei pesi, una scocca più leggera e dimensioni ridotte.

    La 555 debuttò nel 1993 nel rally di Finlandia "1000 Laghi" con alla guida i campioni di casa Ari Vatanen e Markku Alén. Conquistò la prima vittoria nel 1994 al rally di Corsica con alla guida Carlos Sainz. Nel 1995 permise a Subaru di conquistare sia il titolo piloti (peraltro l'unico vinto dal pur celeberrimo Colin McRae) che il titolo costruttori; bis che non riuscì l'anno successivo, quando Subaru dovette accontentarsi del titolo costruttori.

    Il ritiro del modello avvenne dal 1997 causa nuovi regolamenti della World Rally Car. La sua sostituta, l'Impreza WRC97, fu un'altra ottima auto che vinse alla prima gara del campionato e conquistò il titolo costruttori in quello stesso anno.
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    The Subaru Impreza is a compact automobile, manufactured since 1992 by Subaru—the automobile division of Japanese transportation conglomerate, Fuji Heavy Industries (FHI). Subaru introduced the Impreza as a replacement for the Leone, with the Leone's EA series engines replaced by the newer EJ series versions.
    Introduced on March 1, 1993, the Impreza was offered in either front-wheel drive (FWD) or all-wheel drive (AWD) versions and as a four-door sedan or five-door hatchback. According to a Motor Trend article written March 1992 on page 26, the name of Subaru's new compact was, initially, to be called the Loyale, displaying an official photograph of the four-door sedan. In late 1995, a two-door coupe was introduced in Japan. The Impreza, like many Subaru-built cars, was equipped with a flat engine, a distinguishing Subaru characteristic. Initial engine choices included 1.6 L, 1.8 L and 2.0 L naturally aspirated engines.

    Subaru chose to continue their longstanding use of the boxer engine in the Impreza. According to Subaru, their configuration of the engine inline with the transmission minimizes body roll due to the lower center of gravity compared with offset engines in most other vehicles. The boxer design provides good vibration mitigation due to the principles of a balanced engine because the movement of each piston is largely countered by a piston in the opposing cylinder bank, eliminating the need for a counter-weighted rotating crankshaft (harmonic balancer), but with some vibration from offsets. Torque steer is also reduced with this type of powertrain layout since the front drive shafts are of equal length and weight.
    There have been seven noted versions of the WRX dating back from Subaru's original World Rally Cross staging vehicles. Subaru adopted the name "WRX" to stand for "World Rally eXperimental" (in some places WRX stands for "World Rally Cross") as all WRX versions (1992 to present) feature rally inspired technology, including all wheel drive, stiffened suspensions and turbocharged four cylinder engines. The STI versions were marketed with consecutive numbers. Another way to determine the version of a WRX was to look at the chassis code. All WRX sold between 1992 and 2000 have the beginning chassis code of GC8 sedan or GF8 hatchback; this is followed by a letter from A to G. Coupe versions share the "GC" code with sedans, except in the US, where they have a separate chassis code of "GM".

    In 1994, Subaru introduced Subaru Tecnica International (STI) versions of the WRX in Japan. These models were upgraded from the standard WRX in many categories, including blueprinted performance-tuned engines, transmissions, and suspensions. The STI versions of the WRX were immensely successful in rallies and popular among street racers but were only sold in the Japanese market. Compared to the WRX, the STI had mostly mechanical modifications.
    The Impreza chassis has been more successful in rallying than Subaru's previous contenders. Prior to the introduction of the Impreza into World Rally Championship racing in 1993, the Subaru World Rally Team had fielded its larger mid-size Legacy. However, with the rest of the rally competition increasingly shifting towards smaller and lighter chassis, Subaru introduced the smaller Impreza, immediately achieving a podium on its debut on the 1993 1000 Lakes Rally. To jumpstart its early rally efforts, and to develop the Impreza into a competitive rally car, Subaru teamed up with preparatory firm and British motorsports company Prodrive, in 1989.

    Immediately following the first overall WRC event win for both the fledgling Subaru team and its young driver, the late Colin McRae aboard a Group A Legacy on the 1993 Rally New Zealand, the Scotsman's team-mate and childhood idol, 1981 World Rally Champion, Ari Vatanen of Finland, went on to finish second in the debut rally of the first ever factory Impreza. New recruit for the following season, 1990 and 1992 World Champion, Carlos Sainz brought the Impreza its inaugural victory on the 1994 Acropolis Rally.

    The Impreza brought Subaru three consecutive WRC constructors' titles (1995–1997, the latter season the first for the newly introduced World Rally Car class) and a driver's championship for McRae in 1995, the late Richard Burns in 2001, and the Norwegian, Petter Solberg in 2003.

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    Edited by xJORDANx - 5/12/2016, 22:53
     
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